Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14

Друзі сайту

  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0




    Четвер, 25.04.2024, 04:56
    Вітаю Вас Гість | RSS
    Сайт Щупко Вікторії Юріївни, учителя Переможанської ЗОШ І...
    Головна | Реєстрація | Вхід
    На допомогу учням


    Як працювати з історичною картою

    1. Прочитай назву карти.

    2. Ознайомся з кожним умовним позначенням легенди карти.

    3. Знайди на карті умовні позначення, зазначені в легенді; докладніше зупинись на тих, які необхідні при вивченні конкретного питання.

    4. Прослідкуй за допомогою стрілок напрямки походів.

    5. Визнач місця битв. 

    Як працювати з історичним документом

    1. Прочитай назву документа . Хто автор? Коли і де написаний?

    2. Який зміст документа ( розповідь, універсал, закон, інструкція тощо.)

    3. Які завдання ставиш перед собою?

    4. Уважно прочитай текст документа.

    5. З’ясуй незрозумілі поняття , значення окремих слів.

    6. Проаналізуй , чи зрозумів текст документа.

    7. Виконай поставлене завдання.

    Завдання :

    1) Дай характеристику подіям, особам, історичним явищам , про які йдеться.

    2) Виділи зі змісту найголовніше і запиши в зошит.

    3) Зроби свої висновки щодо змісту документа.

    4) Зроби конспект документа у вигляді :

    а) тез; б) плану; в) окремих цитат; г) хронологічної таблиці.

    Пам'ятка вивчення повсякденності

    1. Вплив навколишнього середовища на спосіб життя людини.

    2. Що визначало долю людини, її інтереси й життя?

    3. Роль церкви в житті суспільства.

    4. Будні і свята села і міста.

    5. Ставлення до війни.

    6. Житло, домашнє начиння, їжа, одяг людини. 

    7. Особливості етикету.

    8. Ритм життя в певну епоху.

    9. Як здійснювався зв'язок між людьми, містами й державами, як розширювались уявлення про світ?

    10. Визначте спільне й відмінне у традиціях, етикеті у той час і в наші дні.

    Як аналізувати історичну подію

    1.  Коли відбулася дана подія?

    2.  Назвіть територію чи країну, в якій вона відбулася?

    3.  Які історичні обставини зумовили її?

    4.  Який розвиток вона отримала надалі?

    5.  Які соціальні верстви (групи) були основними учасниками події?

    6.  Роль у події історичної особи (якщо така була)?

    7.  Який слід залишила в історії регіону, країни, світу?

    8.  Подія була випадковою чи закономірним явищем?

    9.  Як би повелися ви за таких умов?

    10. Ваша оцінка події.

    Як скласти історичний портрет

    1.  Опишіть історичні обставини, в яких діяла ця людина.

    2.   Згадайте, коли і де, в якій країні, в якій сім'ї вона народилася?

    3. Опишіть її зовнішність, риси характеру. Які з них вам подобаються, які ні? Чому?

    4.   Встановіть, які завдання ставив цей діяч перед собою і своїми прихильниками.

    5.  Назвіть найбільш відомі його справи.

    6.  Подумайте, інтересам якого класу, яким верствам населення служив?

    7.   Оцініть його діяльність:

    —      Як полководця;

    —       Як дипломата;

    —       Як державного діяча. Чи немає в них протиріч?

    8.   Зробіть висновок, використовуючи висловлювання відомих істориків.

      Оцінка діяльності історичної особи

    1.  Про кого йде мова? Ким він (вона) були?

    2. Чому його (її) вважають історичною особою? Що ви вважаєте головним результатом його (її) діяльності?

    3. Якими засобами він (вона) досягли своєї мети? Чи схвалюєте ви ці засоби?

    4. Які риси характеру допомогли, а які — заважали йому (їй) досягти результатів?

    5. Чи могли ці результати бути досягнуті без його участі та іншими засобами?

    6. Як результати його діяльності змінили життя людей? Чого більше позитивного чи негативного вбачаєте в цих результатах?

    Як аналізувати історичну карикатуру

    1.  Чи можете ви впізнати персонажів, зображених на карикатурі?

    2.  Якщо це реальні люди, то назвіть їх і те, яке місце вони посідали в суспільстві на час створення карикатури.

    3. Перевірте дату створення карикатури. Якій події присвячена карикатура?

    4.  Що ви знаєте про події, а також про персонажів, зображених на карикатурі?

    5.  Що означає підпис під карикатурою? Він смішний чи іронічний? Якими засобами досягається той чи інший ефект?

    6.  Персонажі на карикатурі зображені позитивно чи негативно?

    7.  Наскільки ефективна карикатура у досягненні своєї мети?

    8.  Чи змінила дана карикатура вашу оцінку про осіб, яких зображено на карикатурі?

    Як аналізувати історичну фотографію

    1. Що, по-вашому, зображено націй фотографії?

    2. Хто ці люди? Чим вони займаються?

    3. Які ще об'єкти зображено?

    4. Орієнтовно назвіть, коли, по-вашому, могла бути зроблена ця фотографія (Рік. Період. Подія.).

    5. В яку пору року зроблена фотографія?

    6. Чи це звичайна фотографія, чи для неї спеціально позували перед камерою?

    7. Яку максимальну інформацію ми можемо почерпнути з фото?

    8. Назвіть інші історичні джерела, які могли б вам допомогти перевірити правильність ваших висновків, зроблених на основі фотографії.

    9. Що вам уже відомо про події, які зображено на фотографії, з попередніх уроків історії?

    10. Чи викликала фотографія питання, на які ви хотіли б отримати відповідь?

     Як сформувати історичні поняття

    1. Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі істотні ознаки явища.

    2. Виділіть істотні ознаки явища.

    3. Визначте термін, що закріплює дане поняття.

    4. Випишіть значення терміна зі словника.

    5. Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.

    6. Виробіть уміння оперувати новими поняттями застосовувати його для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.

    Як вивчати революцію

    1. Визначити передумови події.

    2. З'ясувати причини (об'єктивні та суб'єктивні).

    3. Виділити її головні завдання.

    4. Визначити характер революції.

    5. Рушійні сили і керівники (історичні постаті).

    6. Початок революції (подія).

    7. Хід революційної боротьби (основні етапи, хронологічна таблиця).

    8. Результат.

    9. Причини перемоги (поразки).

    10. Наслідки революції.

    11.Значення революції.

    Як вивчати війну

    1. З'ясувати міжнародну обстановку.

    2. Визначити причини та характер війни.

    3. Привід.

    4. Вказати сили сторін, що протистоять.

    5. Початок війни.

    6. Хід війни (її основні етапи, хронологічна таблиця).

    7. Закінчення війни (умови миру).

    8. Результат війни.

    9. Причини перемоги (поразки).

    10. Історичне значення події.

    План характеристики архітектурної пам'ятки

    1.  Назва архітектурної пам'ятки.

    2.  Вигляд архітектурної пам'ятки.

    3.  Призначення пам'ятки.

    4.  Час створення і місце будування.

    5.  Держава, в якій створено архітектурну пам'ятку.

    6.  Замовник або ініціатор створення.

    7.  Автор (архітектор).

    8.  Матеріал для будівництва.

    9.  Основні компоненти споруди.

    10. Споруда поодинока чи збудована в ансамблі? Споруди, які входять до ансамблю.

    11. Види мистецтва, використані у споруді.

    12. Значення цієї пам'ятки архітектури для історії та культури країни, в якій вона побудована.

    13. Ваше особисте враження від пам'ятки.

     Як описати грошову купюру

    1. Хто зображений на даній купюрі? Що ви знаєте про цю особу?

    2. Яка будівля вміщена на звороті? Що вам відомо про її спорудження та історію?

    3. Поясніть, який зв'язок є між малюнками, розміщеними з обох сторін.

    4. Що вам відомо про час появи даної купюри? Дайте коротку характеристику цьому періоду.

    5. Якби ви були причетні до карбування грошей, кого б ви зобразили на них? Обгрунтуйте.

    Аналіз історичних явищ та подій

    1. Уважно прочитайте текст.

    2. Визначте причини певного суспільного явища.

    3. Визначте етапи його розвитку.

    4. Визначте характерні риси кожного етапу.

    5. Визначте чинники, які обумовили кожен з цих етапів.

    6. Визначте наслідки кожного етапу.

    7. Визначте суть явища.

    8. Визначте історичне значення цього суспільного явища.

    Як визначати причинно-наслідкові зв'язки

    1. Які труднощі можна назвати найхарактернішими для вихідного етапу процесу?

    2. Коли вони почали виникати?

    3. У яких сферах життєдіяльності вони почали виявлятися?

    4. У чому полягає їхній шкідливий вплив?

    5. Інтереси яких сил перетнулися на цьому етапі?

    6. Що стало об'єктом протистояння цих сил?

    7. Коли, в якому напрямі і яким чином почався процес розв'язання проблем?

    Як складати план

    1.  Уважно прочитати назву теми плану, текст параграфа і відібрати тільки той матеріал, котрий висвітлює тему плану.

    2. З'ясувати зміст матеріалу в цілому.

    3. Визначити характер викладу матеріалу (сюжетний, пояснювальний, конспективний), з'ясувати завдання вивчення матеріалу, щоб врахувати це при складанні плану.

    4. Залежно від виду плану обрати один з визначених шляхів; якщо план простий, розділити текст на завершені за змістом частини, визначити в них головну думку, чітко, ясно, конкретно сформулювати їх і записати; якщо план розгорнутий, порівняти головні думки між собою і записати у вигляді основних пунктів, знайти положення, яке пояснює, висвітлює головні думки, записати їх у вигляді підпунктів.

    5. Склавши план перевірити, чи розкриває він зміст теми, чи допомагає засвоїти матеріал, уявити картину історичної події, зрозуміти причини історичних подій і явищ, зробити висновки. Розрізняють план за ступенем складності: простий і розгорнутий. Крім того, виділяють: картинний план, що об'єднує фрагменти історичного образу в цілісну картину; план-перелік суттєвих ознак; тезовий план; стереотипний план, що складається із загальних положень і конкретизується під час розгортання.

    Як навчити учнів локалізувати події в часі

    1. Визначте тривалість і послідовність подій.

    2. Зіставте історичні подій між собою.

    3. Зіставте процеси з певним періодом історії.

    4. Зіставте однотипні процеси вітчизняної та всесвітньої історії.

    Як організувати дискусію на уроці

    1. Сперечатися по суті: головне в дискусії аргументи, факти, логіка і доказовість. 

    2 .І уникати реплік, що принижують людську гідність, поважати думку опонента.

    3. Прагнути зрозуміти його раніше, ніж критикувати, виявляти стриманість.                                                                                                                                                                                                                   

    4. Чітко формулювати власну думку.

    5. Прагнути встановити істину, а не демонструвати власне красномовство.                                                                                                                                                                                                                    

    6. Виявляти скромність і самокритичність, вміння з гідністю визнавати недостатність своєї аргументації.                                          

    Як правильно зіставляти історичні події з періодами (епохами), орієнтуючись у науковій періодизації історії

    1. Уважно прочитайте текст про історичну подію.

    2. Визначте дату події, про яку йдеться (дата може бути прямою-поданою в тексті, непрямою-такою, що міститься в тексті у формі натяку).

    3. Визначте, якому історичному періоду належить подія.

    4. Визначте характерні риси цього періоду.

    5. Визначте причини та мету події.

    6. Зіставте дану подію з епохою, під час якої вона відбулася.

    7. Зробіть висновок, чи відповідала зазначена подія тому історичному періоду, коли відбулася.

     Список використаної літератури

    1. Баханов К. О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі / К. О. Баханов. — Запоріжжя: Просвіта, 2000. — 160 с.

    2. Баханов К. О. Навчання історії в школі: інноваційні аспекти / К. О. Баханов. — X.: Основа, 2005. — 128 с.

    3. Герасименко С. П. Збірка пам'яток з історії. 5-11 клас. Посібник для вчителя і учнів / С. П. Герасименко. - Дроздів, 2009. - 27 с.

     

     


    Copyright MyCorp © 2024